Snabba svar på dina frågor
Har du funderingar kring hur tjänsten fungerar, ditt abonnemang eller annat? Här hittar du svar på vanliga frågor.
Vanliga frågor om TelefonForum
När tjänsten är aktiverad ringer du till TelefonForum och följer instruktionerna. Du blir sedan ansluten till linjen. Den/dem som redan är där hör att någon ansluter. Säg hallå och starta en trevlig konversation.
Att ringa till TelefonForum kostar som ett vanligt sverigesamtal (har du ett abonnemang med fria samtal ringer du alltså gratis). För själva tjänsten betalar du en månadsavgift, 49 kr (utan eget linjerum) eller 79 kr (med eget linjerum).
Ja, det funkar som ett vanligt telefonsamtal inom Sverige.
Du kan ringa hur mycket du vill och prata så länge du känner för.
Vi rekommenderar att vänta kvar några minuter tills någon kommer in. Du kan alltid växla om till högtalarfunktionen om du vill lägga ifrån dig telefonen medan du väntar. Du vet att någon anslutit till rummet när det hörs en kort ton.
Privat linjerum
För att kunna prata privat med någon måste antingen du eller den du ska prata med ha ett eget linjerum. Båda ringer TelefonForum och knappar in koden till det privata linjerummet. Ni blir anslutna till rummet och kan sedan prata privat. Ett eget linjerum har endast två platser.
Nej. Privata linjerum har endast två platser.
Abonnemang
Nej, det finns ingen bindningstid. Abonnemanget kan avslutas när som helst.
När du vill avsluta tjänsten skickar du ett mejl till vår kundtjänst på support@telefonforum.se
- Kom ihåg att ange ditt kund-ID
- Det görs ett avslut på ditt abonnemang. Du kan använda tjänsten fram till betalningsperiodens slut.
Betalning
Ja. Vi erbjuder kortbetalning med VISA, Mastercard och American Express
Om du har en iphone finns även möjlighet att betala med Apple Pay
TelefonForum använder sig av betalningsleverantören Stripe. När du trycker på köpknappen kommer du till – Stripe – checkout där du knappar in dina kortuppgifter. TelefonForum har inte tillgång till uppgifterna.
Stripe och säkerhet
Alla parter som är involverade i hantering, överföring eller lagring av kreditkortsuppgifter måste uppfylla en viss industristandard för säkerhet – PCI DSS. Stripe har granskats av en PCI-certifierad revisor och är certifierad till PCI Service Provider Level 1, det högsta möjliga certifikatet. Så du kan därför tryggt fylla i dina uppgifter och genomföra köpet.
Läs mer om hur Stripe krypterar kortdata på våra servrar här
För att hjälpa till att skydda ditt konto använder Stripe en avancerad kontrollprocess för kortbetalningar. Den hjälper till att förhindra att borttappade eller stulna kort används i sitt system. I sällsynta fall drabbar kontrollprocessen giltiga kort.
Ett kort kan även nekas i följande fall:
- Kortutfärdaren har tekniska problem som förhindrar att en transaktion godkänns.
- Kortutfärdaren ser en debitering som inte stämmer med dina normala utgiftsmönster och blockerar transaktionen för att skydda dig.
- Du har oavsiktligt överskridit maxgränsen på ditt kort.
- Det finns inte tillräckligt med kredit på kortet eller pengar i bankkontot.
- Kortet är inte öppet för alla köp på internet (t.ex. via köpgräns/regionsspärr o.d.)
Om du vet att ditt kort är giltigt men din betalning inte går genom kan du:
- Tillfälligt öppna kortet för alla köp från din banks/kortutfärdares hemsida.
- Kontakta din kortutfärdare direkt. Fråga varför ditt kort nekades och om du fortfarande kan använda det. Försök transaktionen igen om du fortfarande kan använda ditt kort.
- Prova med ett annat betalkort.
Övriga frågor
Ja. Du bestämmer själv hur mycket eller lite du vill säga om dig själv.
Nej, du behöver inte säga ditt namn på linjen. Det är upp till dig hur anonym du vill vara. Om du inte vill säga ditt riktiga förnamn till den du pratar med kan du hitta på ett namn som blir ditt alias på linjen.
Ja, TelefonForum är öppet att ringa dygnet runt.